La un an după descentralizarea unităţilor sanitare şi trecerea acestora în administrarea autorităţilor locale, Ministerul Sănătăţii a prezentat Raportul contribuţiilor autorităţilor locale pentru unităţile sanitare. Raportul a fost realizat pe baza datelor oficiale transmise de unităţile sanitare, prin direcţiile de sănătate publică şi confruntate cu datele de execuţie centralizate la Ministerul Finanţelor. Documentul poate fi vizualizat şi pe site-ul ministerului: www.ms.ro.
Potrivit raportului, în anul 2010, autorităţile locale şi judeţene au alocat pentru spitalele din Braşov un buget total de 9,5 milioane lei, din care finanţarea a fost de 7,1 milioane lei.
În 2011, a fost prevăzut un buget local pentru spitale de 5,5 milioane lei, din care s-au cheltuit, până la 31 mai, 1,4 milioane lei, potrivit raportului. Din cei 5,5 milioane lei, cea mai mare sumă este prevăzută pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă – 1,2 milioane lei, de la Consiliul Judeţean, administratorul spitalelor din municipiu. Tot Consiliul Judeţean a mai prevăzut pentru Spitalul de Boli Infecţioase 818 mii lei, pentru Neuropsihiatrie – 560 mii lei, pentru Copii – 352 mii lei. În schimb, potrivit raportului, Maternitatea şi Spitalul de Pneumoftiziologie primesc… 0 lei de la administrator.
În ceea ce priveşte spitalele din judeţ, cei mai mulţi bani din bugetul local sunt prevăzuţi pentru Spitalul din Făgăraş, administrat de Consiliul Local Făgăraş – 818 mii lei. Şi pentru Spitalul din Codlea a fost prevăzută o sumă de 700 mii lei. Spitalul din Rupea are un buget local, de la Consiliul Local, de 250 mii lei, în timp ce Spitalul de la Victoria are prevăzut un buget de la Consiliul Local de 428 mii lei.
Spitalul din Zărneşti are prevăzut de la Consiliul Local un buget de 300 mii lei, în timp ce Spitalul de la Săcele – 156 mii lei.
Din totalul bugetului alocat la Braşov p