Femeile nu au încredere în bărbaţii care au maşini decapotabile scumpe, arată un studiu realizat în SUA. Bărbaţii care conduc maşini scumpe nu atrag femei doritoare de relaţii pe termen lung. Doamnele văd în ei doar potenţiali parteneri pentru o aventură.
Cercetătorii americani îi numesc „păuni", pentru că aşa cum aceste păsări încearcă să atragă atenţia prin colorit, şi bărbaţii care conduc maşini scumpe, de multe ori decapotabile, cred că au găsit reţeta perfectă pentru a atrage femei.
În realitate, lucrurile nu stau deloc aşa, arată un studiu recent. Doamnele susţin că bărbaţii care îşi etalează automobilele scumpe pe şosele sunt mai degrabă interesaţi de aventuri, de cât mai multe partenere, şi nu de o relaţie stabilă, pe termen lung. Mai mult, femeile îi consideră potriviţi pentru a le deveni soţi pe bărbaţii care au în garaj o maşină învechită, chiar nefuncţională.
Lux înseamnă sex
Cercetătorii de la Universitatea din Texas au încercat să afle de ce bărbaţii fac eforturi să cumpere maşini foarte scumpe şi, de multe ori, imposibil de folosit în situaţii zilnice. Astfel, aceştia dau exemplul modelului Porche Carrera GT, o maşină cu puţin spaţiu pentru bagaje, cu doar două locuri, cu un consum ridicat de combustibil şi foarte scump de întreţinut şi de reparat. „Aceste aspecte nu sunt însă relevante pentru cei care aleg să cumpere modelul", spun oamenii de ştiinţă. Aceştia au analizat comportamentul unor grupuri de femei şi de bărbaţi. Cei care au participat la studiu au fost întrebaţi dacă îşi doresc o relaţie pe termen lung sau o aventură de o noapte.
Studiul a dezvăluit că bărbaţii interesaţi de relaţii scurte au fost mai tentaţi de maşinile scumpe. „Cercetarea arată că produsele scumpe şi luxoase sunt pentru bărbaţi la fel ca strălucitoarea coadă a păunilor", spune doctorul Jill Sundie, coordonatoarea studiului.
De part