Basculante, ambarcatiuni de diferite tipuri, autoturisme si ATV-uri - asta scot la licitatie sau vand direct mai multe companii de leasing, dar si Administratiile Financiare Publice (AFP) din mai multe judete ale tarii. Toate acestea au fost executate silit.
Parcurile auto ale anumitor companii de leasing sunt pline de autoturisme pentru care, cu cativa ani in urma, acordasera finantare. Desi nu sunt cele mai ieftine masini pe care le puteti gasi pe piata, daca aveti noroc, puteti face o afacere buna, mai ales daca autovehiculele nu sunt la prima licitatie.
Spre exemplu, AFP Contribuabili Mijlocii Bucuresti scoate la licitatie un Hyunday Tucson, cu motor de 2.700 cmc, din 2005. Pretul de evaluare al masinii este de 43.600 de lei, dar licitatia porneste de la 32.721 de lei.
Tot AFP Contribuabili Mijlocii scoate la vanzare, peste cateva zile, un Mercedes Benz C200 - Kompressor, cu un pret de pornire de 24.500 de lei. Potrivit anuntului de licitatie, anul de fabricatie este undeva intre 2001 si 2004.
Daca nu aveti prea multi bani, trebuie sa stiti ca AFP Corabia scoate la licitatie, in cateva zile, un Daewoo Nubira din 2001, cu un pret de pornire al licitatiei de doar 2.551 de lei, desi masina a fost evaluata la peste 5.000 de lei. Daca vreti sa ofertati pentru aceasta masina, va trebui sa depuneti o garantie de 10% din pretul de pornire al acesteia.
Piata auto, in marsarier: Programul Rabla nu se simte
Daca administratiile financiare au preturi mai mult decat acceptabile pentru masinile pe care le vand, nu acelasi lucru se poate spune si despre firmele de leasing. Acestea "tin cu dintii" de fiecare euro pe care-l au de recuperat si, daca se poate sa scoata si un mic profit, cu atat mai bine.
EFG Leasing are in parcul auto un Hyundai Tucson din 2009, cu 15.000 km parcursi, pe care-l vinde