De mai bine de jumatate de an, Ziarul Financiar experimenteaza continutul cu plata in online, dupa modelul marilor publicatii internationale. Cu un tarif cuprins intre 150 de euro pe luna si 980 de euro pe an, Zf.ro Exclusiv nu se plange de lipsa clientilor. Despre toate acestea, dar si despre viitorul cu plata in online-ul romanesc, DailyBusiness.roa stat de vorba cu Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.
DailyBusiness.ro: Sunt romanii dispusi sa plateasca pentru vizualizarea continutului editorial online?
Orlando Nicoara: Da, o fac in fiecare zi in offline, cumparand ziare si reviste, o fac zilnic in online platind abonamente la wsj.com sau ft.com, sunt sigur ca sunt pregatiti sa plateasca pentru informatia de calitate, exclusiva, care le aduce plus valoarea.
DB: Considerati ca plata pentru continut va deveni un fenomen in viitor?
ON: Nu in urmatorii 1-2 ani.
DB: Care ar fi pretul corect pentru un abonament lunar sau pentru accesarea unei stiri?
ON: Costurile pentru producerea stirii, plus un profit (mic/mare), reprezinta pretul corect.
DB: Care este tariful perceput in prezent de reprezentantii Zf pentru continutul cu plata?
ON: Costurile abonamentelor se gasesc pe site-ul Zf, ele variaza de la 150 la 980 de euro.
DB: Cati abonati are Zf.ro in prezent pentru continutul cu plata?
ON: ZF.ro nu are abonati cu plata, avem abonati la ZF Exclusiv, un serviciu vandut sub brandul ZF dar care este produs de o echipa mixta de jurnalisti, echipa ce lucreaza pentru Mediafax Business News, ZF sau Business Magazin. Suntem in grafic cu numarul de abonati, dar nu putem oferi detalii despre numarul acestora.
DB: Viitorul online-ului va fi cel cu plata?
ON: Daca online in aceasta intrebare este echivalentul stirilor/news, atunci e putin probabil. Viitorul online-ului