"Astăzi este ziua de plată către companiile aeriene şi în unele cazuri facem plata direct în euro. Evident că un curs de 4,18 lei la un euro nu mă mulţumeşte, perfect ar fi fost 3 lei la un euro", se grăbeşte Pavel să explice interesul pentru evoluţia cursului valutar.
În ciuda acestei nemulţumiri matinale, Pavel spune că afacerile i-au mers bine de la începutul acestui an, continuând tendinţa înregistrată anul trecut, pe fondul unor bugete de călătorii destul de mari din partea clienţilor din segmentul de companii, dar şi datorită unei reveniri a apetitului pentru excursii din partea românilor.
Astfel, Pavel susţine că a reuşit să crească de peste trei ori profitul companiei anul trecut, până la circa 200.000 de euro, iar anul acesta în primul trimestru a bifat o creştere cu 15% a acestui indicator.
"Noi am reuşit să creştem chiar de trei ori mai mult profitul într-un an de criză. Nu am investit în imobiliare, cum au făcut alţii, ci în tehnologie şi în sisteme de raportări pentru a optimiza costurile agenţiei de turism", susţine el. Mai mult, Aurel Pavel apreciază că majorarea profitului se explică prin faptul că au fost câştigaţi mai mulţi clienţi şi implicit au fost emise cu 7-8% mai multe bilete de avion.
"Veniturile agenţiei nu mai sunt un element definitoriu, pentru că acestea variază în funcţie de costul biletelor de avion şi al camerelor de hotel. Ne uităm la profit şi la numărul de clienţi pe care îi avem", spune Pavel.
Anul trecut agenţia de turism a finalizat cu o cifră de afaceri de 11,5 milioane de euro şi un profit de 823.000 de lei (circa 200.000 de euro), potrivit proprietarului. Datele de pe Registrul Comerţului arată că în 2009, compania a finalizat cu o cifră de afaceri de 42 de milioane de lei (10 mil. euro) şi un profit de 230.000 de lei (55.000 de euro) la 50 de angajaţi.
1,5 mil. euro, un buget pentru călători