Mașinile care se blochează permanent în traficul de la Piața Presei Libere ar putea circula, de la anul, printr- un nou pasaj rutier subteran.
Deși a fost aprobat de consilierii Capitalei din 2009, proiectul pasajului subteran de la Piața Presei Libere abia acum revine în actualitate, după terminarea licitațiilor de artibuire a contractelor de construcție și consultanță.
Construcția pasajului ar putea începe în curând, imediat ce se eliberează autorizația de construcție, iar Primăria se așteaptă ca în zece luni lucrarea să fie finalizată.
Tunel spre Bd. Mărăști
Potrivit proiectului, pasajul subteran de la Piața Presei Libere va face legătura între Șos. București - Ploiești și bulevardele Kiseleff și Mărăști. Lungimea totală a lucrării va fi 740 de metri, pasajul propriu zis va avea 190 m, iar rampele vor avea o lungime de 140 m și o lățime de 7,8 m.
Se va intra în pasaj de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița, și se va ieși spre Bd. Kiseleff sau spre Bd. Mărăști. Astfel, aproximativ la jumătatea pasajului, se va realiza o ramură ce asigură ieșirea spre bulevardul Mărăști. Această ramură va fi alcătuită dintr-un tronson de tunel cu o lungime de 130 m și o rampă de ieșire cu o lungime de 140 m.
Cine construiește pasajul
Primăria Municipiului București a atribuit contractul de proiectare și execuție, a cărui valoare finală se ridică la aproximativ 75 milioane lei, Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International - SC Tehcon & Edilitare și Infrastructura SRL - SC Consitrans SRL.
La această sumă se vor adăuga aproximativ 70.000 de euro acordați firmei care va asigura consultanța. Durata contractului de consultanță este de 130 de luni, din care 10 luni pe perioada de proiectare și execuție a lucrărilor și 120 de luni pe perioada de garanție.