Vânzările de materiale de construcţii din România au simţit în primele 5 luni ale acestui an, un imbold din partea segmentului de renovări, singurul de altfel care a generat profit în ultimii ani. Producătorul de materiale de construcţii Baumix anunţă că, în primele cinci luni ale anului, categoriile de produse care au înregistrat cele mai bune evoluţii ale vânzărilor în comparaţie cu perioada similară a anului trecut sunt adezivii de termosistem şi pentru placări, care şi-au menţinut vânzările, în ciuda unei pieţe în scădere. Mai mult, în portofoliul Baumix, vârful a fost reprezentat de chiturile de rost, cu o creştere de peste 90% faţă de perioada similară a anului precedent, se arată într-un comunicat al companiei, remis ieri redacţiei.
Primul sector care arată semne de redresare este reprezentat de cel al renovărilor care, în martie 2011, a crescut cu 0,1% faţă de martie 2010, potrivit INS, în condiţiile în care la nivelul întregului trimestru I a înregistrat o scădere de 9%.
La nivelul întregului an, Baumix estimează că trendurile actuale din vânzări se vor menţine, urmând ca cele mai bune rezultate să fie obţinute pentru gamele de chituri, adezivi termosistem, adezivi placări, respectiv parţial gleturile. Pe de altă parte, cele mai scăzute vânzări vor fi reprezentate de mortare şi şape, pe fondul scăderii generale a pieţei.
"Segmentul de mortare şi şape este extrem de afectat de scăderea cu 11,1% a lucrărilor pentru clădiri rezidenţiale şi cu 7,8% a construcţiilor noi în primul trimestru, scădere care estimăm că se va menţine şi în cel
de-al doilea trimestru," a declarat, în comunicat, Răzvan Bobe, director Cercetare Dezvoltare Baumix.
În ceea ce priveşte ponderea key account/retail în vânzări în primele 5 luni din 2011, segmentul key account a reprezentat 55% din vânzarea totală, un procent constant în comparaţie cu primele 5 lu