78% din directoriiexecutivi chestionati de compania PricewaterhouseCoppers considera ca inovatiava aduce o crestere substantiala a veniturilor si o reducere a costurilor inurmatorii 3 ani. Care sunt insa atributele organizatiilor inovative si ce ideigresite trebuie sa depaseasca managerii pentru a ajunge sa isi transformeorganizatia?
1. Inovatiapoate fi delegata.
Studiul companiei PwC arata ca resortul pentruinovatie porneste de la top management. Daca CEO-ul nu va rasplati inovatia,proteja procesul sau schimba relatiile interne, orice efort va esua. In plus, managerultrebuie sa gaseasca si partea buna a esecului. “Jobul de manager nu inseamna saprevii riscul, ci sa construiesti capacitatea necesara de a te redresa candapare esecul”, scria Ed Catmull, presedintele Pixar si Disney Animation inHarvard Business Review.
2. Middle managerii suntaliatii “naturali” ai inovatiei.
Poate ca managerii nu sunt dusmanii inovatiei,dar nu sunt nici campionii ei. In general focusul lor pe profit ii determina sarespinga noi idei, care nu se raliaza obiectivelor perpetue de crestere financiara.
Spre exemplu, o companie deasigurari multinationala a realizat, dupa ce a intervievat 5.000 de angajati, cacei mai interesati de inovatie sunt cei din pozitiile de senior management siangajatii aflati mai jos pe scara ierarhica, middle managerii opunand cea maimare rezistanta la inovatie. Managementul respectivei companiia recunoscut, insa, ca tensiunea la care si-a supus middle managerii a sufocatspiritul inovativ si ca niciodata nu a motivat sau asteptat idei inovative dela aceasta parte a angajatilor.
3. Talentele lucreazapentru bani.
Angajatii inovativi nu suntmotivati doar de bani. Pentru a retine talentele in companie, angajatoriitrebuie sa foloseasca motivarea non-financiara cum ar fi recunoasterea saugradul de aut