Cum reactioneaza oamenii cand strazile pe care circulau cu masina devin pietonale? Ce masuri ar trebui luate pentru ca Bucurestiul sa devina o metropola civilizata? De ce strazile tot mai mari si mai largi din orase nu rezolva problema traficului? Cum sunt tratati de fapt bucurestenii? Raspunsul la aceste intrebari il primiti de la unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume, arhitectul Jan Gehl.
Jan Gehl este profesor de design urban la Scoala de Arhitectura din cadrul Academiei Regale Daneze de Arte Frumoase din Copenhaga. Totodata, este asociat in biroul "Jan Gehl Architect", birou care a facut strategii urbane si a regandit spatii publice de pe 6 continente, transformand orase de cosmar, din punct de vedere al traficului si poluarii, in locuri minunate. Printre cele mai importante realizari ale sale se numara regandirea spatiilor publice din Melbourne si transformarea metropolei dintr-un loc aglomerat si haotic in cel mai frumos oras din Australia. In Europa a lucrat pe spatiile publice din Londra, Copenhaga, Dublin, Belgrad, etc. In SUA a gandit regenerarea urbana a celebrului bulevard Broadway. Saptamana trecuta, Jan Gehl a venit la Bucuresti pentru a lansa editia in limba romana a cartii "Viata intre cladiri", editata de IglooMedia. Vezi aici toate proiectele realizate de Jan Gehl Architects.
Reporter: Cum definiti spatiul public? Care sunt caracteristicile unui spatiu public de calitate?
Jan Gehl: Trebuie sa imi cititi cartea, ca sa aflati. Are un numar de calitati fundamentale pe care trebuie sa le bifezi, sa fii sigur ca sunt prezente. Stiu o multime de exemple in lume, daca faci treaba buna intr-un spatiu public, atunci oamenii vor veni acolo si vor incepe sa se bucure de loc. Pentru ca este un lucru asa de universal incat daca esti sigur ca aceste lucruri sunt organizate, oamenilor le va placea sa vina acolo. E at