De la copiii de grădiniţă până la artiştii consacraţi, românii se înghesuie la concursurile de gen din ţară sau din străinătate. Talent show-urile nu duc lipsă de concurenţi, care participă fie pentru că-şi doresc să se lanseze pe plan naţional sau internaţional, fie pentru că vor să devină vedete peste noapte.
După succesul show-ului „Românii au talent", principalele televiziuni comerciale au început „o luptă" a formatelor care lansează talente şi aduc audienţă. În acest moment, Antena 1 pregăteşte „X Factor", iar Pro TV mizează pe „Vocea României", ambele urmând să fie lansate în toamnă. Totodată, postul din Pache Protopopescu are în portofoliu „Românii au talent", în timp ce Antena 1 a achiziţionat „Idols", formate care se vor duela, cel mai probabil, în primăvara anului viitor.
Deşi la prima vedere ar părea că asistăm la o inflaţie de concursuri care caută oameni talentaţi, ele par să nu fie suficiente pentru români, care se înghesuie să-şi încerce norocul în ţară, ba, mai mult, testează şi show-urile similare din străinătate.
Succesul de care s-au bucurat nu doar câştigătorii, ci şi unii simpli participanţi a făcut ca aceste concursuri să nu fie la mare căutare doar printre oamenii obişnuiţi, de la nepoţi la bunici, ci şi printre artiştii consacraţi.
Rampă de lansare
Dalma Kovacs s-a lansat la emisiunea-concurs „Faimoşii“, de la TVR, dar a participat şi la „X Factor“ în Marea Britanie Foto: dan bistriţeanu
Dalma Kovacs, o cântăreaţă cunoscută publicului de la „Divertis Land of Jokes", dar şi de la Eurovision, s-a lansat în 2007 în urma unui astfel de concurs - „Faimoşii", de la TVR - iar în 2010 a participat la „X Factor", în Marea Britanie. Artista spune că a fost tentată să participe şi la „Megastar" în Ungaria, dar a decis, până la urmă, să lucreze împreună cu Laurenţiu Duţă la un proiect de club, care