Compania de cablu NextGen, lansată în anul 2008 şi reţeaua de comunicaţii mobile în standard CDMA - disponibilă comercial din aprilie 2009, au adus anul trecut Romtelecom cele mai mari rate de creştere ale numărului de clienţi pe serviciile de televiziune şi internet, arată date publicate în premieră de grupul elen OTE, proprietarul companiei.
Evoluţia pozitivă înregistrată pe cele două segmente a compensat încetinirea creşterii Romtelecom pe televiziunea prin satelit şi pe serviciile de internet prin liniile de telefonie fixă. Datele din raportul OTE arată şi că, excluzând impactul Telemobil (Zapp), operatorul de telefonie mobilă Cosmote a avut venituri în stagnare în 2010, dar şi că angajaţii Romtelecom vor primi o cotă de 2,4 mil. lei (aproximativ 600.000 de euro) din profitul operatorului.
Compania de cablu NextGen, un proiect lansat în mare secret de Romtelecom în 2008, care a crescut atât prin achiziţii cât şi prin tarife agresive - comparabile cu cele ale RCS&RDS, a fost în 2010 motorul de creştere al Romtelecom pe televiziune.
Romtelecom a închis 2010 cu 1.053.627 clienţi pe TV, cu 142.587 mai mulţi decât în 2009, o creştere de 16%. Pe televiziunea prin satelit însă compania a încheiat anul cu doar 2.005 de clienţi în plus (+0,2%), în timp ce pe cablu numărul de clienţi a crescut cu 110.982 (+407%). O contribuţie importantă a avut şi televiziunea prin internet (IPTV), cu 29.600 clienţi la finele anului.
Pe internet, Romtelecom a încheiat anul 2010 cu 1.013.445 clienţi, cu 189.379 mai mulţi decât la finele anului 2009. Cel mai mare număr de clienţi noi a fost adus de compania de cablu NextGen, care este coordonată de Ovidiu Ghiman: 66.499 clienţi, respectiv o creştere de 349% faţă de anul precedent.
Potrivit calculelor ZF, Romtelecom avea la finele anului trecut 85.556 clienţi la internet prin reţeaua de cablu, faţă de