Adunarea Generală a Acţionarilor grupului francez de distribuţie Carrefour a aprobat marţi separarea de divizia de hard-discount (Dia), în pofida protestelor sindicatelor care se tem de o dezmembrare a grupului.
Aproximativ 77% din acţionarii prezenţi, reprezentând 68% din drepturile de vot, au votat în favoarea separării de divizia de hard-discount urmând ca acţiunile Dia să fie cotate la bursa de la Madrid începând cu data de 5 iulie.
Fiecare acţionar va primi o acţiune Dia pentru fiecare acţiune Carrefour pe care o deţine. Potrivit grupului francez, operaţiunea ar putea evalua Dia la patru miliarde de euro, cu o datorie de 800 milioane de euro.
Dia (Distribuidora internacional de alimentacion) este numărul trei mondial pe piaţa de hard-discount alimentar, după firmele germane Lidl şi Aldi. Societatea a fost înfiinţată în 1979, are sediul la Madrid şi a fost preluată de Carrefour în urmă cu 11 ani cu ocazia fuziunii cu Promodès. Dia are 6.373 magazine, dintre care 2.070 sub franciză şi peste 45.000 de colaboratori. În 2010, Dia a realizat vânzări de aproape 10 miliarde de euro.
Mai multe sute de salariaţi ai Carrefour şi-au manifestat opoziţia faţă de proiectul de sciziune, criticile vizându-i în special pe primii doi acţionari de la Carrefour, fondul de investiţii Colony Capital şi omul de afaceri Bernard Arnault, învinuiţi că ar dori separarea Dia de Careffour pentru a creşte cotaţia acţiunilor Careffour. De la intrarea celor doi acţionari în capitalul Careffour, în luna martie 2007, şi până în prezent cotaţia titlurilor Careffour s-a redus la jumătate.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine