Romania este marele castigator al Cannes Lions 2011, cel mai important festival de publicitate din lume.
Agentia McCann Erickson pleaca acasa cu doua Grand Prix-uri pentru campania de comunicare prin care batonul de ciocolata Rom si-a pus pe ambalaj steagul american, scrie AdAge.com.
Este pentru prima data cand o agentie din Romania castiga astfel de premii la Cannes Lions. Cele doua Grand Prix-uri au fost castigate la sectiunile “promo & activation” si “direct”.
Potrivit lui Terry Savage, presedintele festivalului, cand Romania a castigat la Cannes primul Leu de bronz, presedintele tarii, Traian Basescu, a insistat sa viziteze agentia castigatoare. Astfel, jurnalistii revistei Campaign se intreaba ce se va intampla acum, cand McCann Erickson a castigat nu unul, ci doua trofee Grand Prix Lions, ambele pentru campania Rom.
Alexander Schill, director executiv al grupului Serviceplan si presedintele juriului Cannes Lions, a explicat cum campania American Rom este cel mai bun exemplu de marketing direct. “Rom este un exemplu de lucrare care te captiveaza. Am cautat o campanie care ajunge direct in inima consumatorului, iar American Rom a reusit acest lucru”.
Campania a fost o cascadorie de PR, menita sa trezeasca “patriotismul reactiv” al romanilor, spunea pentru Wall-Street.ro Adrian Botan, Creative Partner al McCann Erickson.
Ideea schimbarii ambalajului a aparut in urma unui studiu prin care McCann Erickson urmarea sa afle ce e “autentic romanesc” pentru tinerii din Romania.
Ciocolata Rom, unul din cele mai longevive branduri romanesti, care si-a pastrat reteta din 1964, a facut anul trecut o miscare radicala: a inlocuit steagul romanesc de pe ambalaj cu cel american si a trecut la sloganul “The taste of coolness”.
Campania “Noul Rom” a avut ca obiectiv transformarea batonului de ciocolata Rom, nascut in anul 1964