Doar jumătate dintre proprietarii de firme din Braşov şi-au înregistrat, până acum, semnătura digitală. Reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Braşov se aşteaptă la un aflux mare de cereri cu puţin înainte de data limită, de 1 iulie 2011.
La nivelul judeţului Braşov există aproximativ 40.000 de firme. Pentru 15.000 dintre acestea există obligaţia patronilor de a depune, lunar, la Finanţe formularul 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa asiguraţilor.
Doar 7.720 de proprietari de firme au completat până la această dată cererea pentru utilizarea unui certificat digital.
La nivel naţional, trei furnizori sunt acreditaţi pentru eliberarea de semnături digitale, iar fiecare dintre aceştia lucrează în parteneriat cu câte o bancă: Cert Sign (parteneriat cu BRD), Digi Sign (parteneriat cu BT) şi Trans Sped (parteneriat cu BCR).
Clienţii braşoveni pot consulta site-urile furnizorilor, iar în funcţie de costuri şi beneficii pot opta pentru unul dintre pachetele oferite. Preţul pachetelor standard oscilează între 59 şi 77 de euro, însă furnizorii aplică şi reduceri anumitor categorii de clienţi.
Marca digitală, obţinută rapid
Deţinătorii de firme din Braşov pot afla, consultând site-urile furnizorilor, paşii pe care trebuie să îi urmeze pentru a obţine semnătura digitală. La Cert Sign, un pachet standard, valabil un an, costă 47 de euro plus TVA, iar reînnoirea semnăturii pentru încă un an este 30 de euro plus TVA.
Experţii contabili, medicii şi farmaciştii beneficiază de reduceri cuprinse între 42 şi 45,5 euro. „Clienţii braşoveni pot afla de pe site-ul nostru datele de contact ale reprezentanţilor din oraşul lor, precum şi sediul la care aceştia pot fi contactaţi. Dacă există nelămuriri, aceştia stau la dispoziţia clienţilor noştri", a spus Andrei Mihai, reprezentant