Pasajul Basarab din Bucuresti este, fara indoiala, o reusita exceptionala, mai ales intr-o tara in care marile proiecte de infrastructura si nu numai sunt la fel de dese precum ploile in Sahara.
Dincolo de datele statistice care ne arata "cel mai..." si "cel mai pasaj...", el este un castig cert pentru viata de zi cu zi a bucurestenilor, dar si pentru aspectul Bucurestiului, cu un pas mai aproape de infatisarea unei capitale europene.
Dar pasajul acesta are si semnificatii politice peste care nu cred ca trebuie sa trecem atat de usor. In primul rand, ne place sau nu, el este materializarea unui proiect demarat de Traian Basescu, in pofida unei adversitati feroce. S-au opus proiectului de la cetatenii isterizati ai zonei, convinsi ca soseaua o sa le treaca prin sufragerie si mai multe nu, la PSD-ul care l-ar fi contrazis pe Traian Basescu si daca zicea ca vara e cald si iarna frig. Bocoitata, blocata, chinuita, iata ca ideea a supravietuit si astazi a devenit fapt implinit.
Daca vrem sa fim corecti, este un moment in care chiar si cei mai aprigi dusmani ai presedintelui ar trebui sa-i recunoasca marele merit de a fi unul dintre putinii politicieni romani cu proiecte, viziune si tenacitatea de a se bate pentru ele. Este ceea ce a recunoscut, implicit, si Sorin Oprescu, prin placuta montata pe pod: "Inceput de Basescu si terminat de Oprescu".
Oare vom vedea vreodata o placuta pe vreun proiect, indiferent de ce natura, pe care sa scrie "Inceput de Antonescu" sau "Inceput de Ponta". Ma tem ca singurul de pana acum este opera de distrugere sistematica a PNL, caci actualii lideri ai Opozitiei, a caror viziune se reduce exclusiv la "Jos Basescu!", au toate defectele actualului presedinte, insa nu si calitatile acestuia.
Iar lipsa politicienilor care in afara de retorica sa aiba si proiecte viabile este una dintre ca