Mercedes-Benz România mizează pe un avans al pieţei de 10-15% în acest an
În primele cinci luni s-au vândut cu 60% mai multe maşini pe acest segment
Dacă per total piaţa auto locală nu o duce foarte bine, pe segmentul de vânzări de automobile premium, situaţia este diferită şi contrastantă cu imaginea de ansamblu a pieţei totală. Unul din marii producători de automobile premium afirmă că segmentul va creşte în acest an, faţă de 2010, cu 10-15%, în condiţiile în care segmentul de clienţi vizat este mai puţin afectat de scăderea puterii de cumpărare, estimează directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz România, Valeriu Zaharia. "În ceea ce priveşte piaţa auto în general, mă aştept la o stagnare faţă de anul trecut sau la o uşoară creştere, de două procente, dat fiind că în primele cinci luni ale acestui an vânzările sunt în scădere. Însă în cazul maşinilor premium vorbim de creşteri de până la 60% în primele luni. Până la sfârşitul anului vom asista la o temperare a creşterii, care va duce în final la un avans al pieţei de 10-15% pentru segmentul premium", a declarat Zaharia, citat de Mediafax. În primele cinci luni, cele mai vândute mărci premium au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă din 2010.
Astfel, vânzările Mercedes au urcat peste 50%, BMW a livrat cu 12,5% mai multe maşini, iar Audi a comercializat cu 23% mai multe unităţi în primele cinci luni ale anului.
De asemenea, vânzări în creştere au înregistrat mărcile Porsche (38%), Lexus (21%) şi Volvo (40%).
Înmatriculările auto totale au scăzut în primele 5 luni cu 12%
În România, s-au înmatriculat luna trecută puţin peste 4.500 de maşini second-hand, una dintre cele mai mici valori lunare ale ultimilor ani. În luna similară a anului trecut, se înmatriculaseră 13.000 de maşini. Autoturismele noi au rămas la nivelul mediu de anul