Ofertele care promit scăderi de preţuri de până la 70% pot fi uneori adevărate \"ţepe\". Unii comercianţi majorează preţurile cu puţin timp înainte să înceapă \"marea promoţie\". Sursa: EVZ
Românii amatori de chilipiruri pot rămâne cu adevărate găuri în buget dacă pică în plasa comercianţilor care doar mimează ofertele promoţionale.
Magazinele de haine şi de încălţăminte sunt cele care apelează des la astfel de metode.
De altfel, de la începutul anului, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) au fost depuse aproape 30 de astfel de reclamaţii care au legătură cu ofertele promoţionale sau lichidările de stoc.
"În perioada 1 ianuarie - 21 iunie 2011, ANPC a înregistrat 28 de reclamaţii privind reducerile de preţuri. Dintre acestea 11 au fost întemeiate, iar două au fost rezolvate pe cale amiabilă", ni s-a comunicat de la biroul de presă al instituţiei.
"Ieri un preţ, azi acelaşi însă e trecut ca promoţie"
Maria Diaconescu admite că este o împătimită a reducerilor, motiv pentru care urmăreşte cu atenţie promoţiile magazinelor. Orădeanca a avut surpriza să observe de-a lungul timpului că multe reduceri sunt de fapt falsuri.
"Spre exemplu, acum o lună am văzut o ofertă promoţională a unui magazin de îmbrăcăminte pentru copii din Complexul Crişul din Oradea. Spuneau că au reduceri de 70%. Intrasem cu doar două zile înainte în acel magazin şi ştiam ce preţuri au. Eram bucuroasă că este o asemenea ofertă. A doua zi am luat bani mai mulţi la mine şi când am ieşit de la muncă m-am dus direct acolo", povesteşte Maria.
După ce a intrat în magazin, şi-a dat seama că la mijloc e un truc ieftin. "Am avut noroc să nu înghit găluşca celor de la magazin pentru că intrasem acolo şi cu câteva zile înainte. De fapt, nu erau reduceri de preţuri decât de maxim 10% la unele