Dacă Piaţa "George Enescu" oferă în fiecare seară bucureştenilor bucuria ascultării muzicii în aer liber, propunerile sălilor de concert sunt cel puţin la fel de atrăgătoare.
Mâine şi vineri seară, Orchestra Filarmonicii "George Enescu", sub bagheta dirijorului Christian Badea, o va avea ca solistă pe Katia Mecetina, unul dintre cei mai talentaţi pianişti ai noii generaţii de interpreţi ruşi. Născută la Moscova, într-o familie de muzicieni, Ekaterina Mecetina a studiat cu Vladimir Ovcinnikov şi cu Serghei Dorenski, profesorul ai cărui studenţi au câştigat peste 100 de premii în competiţii desfăşurate pe mai multe continente, ceea constituie probabil un record.
La numai 16 ani, după participarea ei la "Concursul Internaţional Busoni" de la Bolzano, din Italia, un critic muzical scria entuziasmat: "Tânăra Ekaterina este deja un reprezentant de vârf al lumii pianistice". Era, desigur, o exagerare, dar care pare să fi devenit, în timp, o realitate. În anii următori, tânăra pianistă a fost distinsă cu premiile "Vercelli" (2002), "Pinerolo" (2003) şi "Cincinnati" (2004).
Stilul ei de interpretare a atras atenţia publicului şi a criticii prin perfecta îmbinare de virtuozitate şi muzicalitate, prin capacitatea de a reda emoţia şi profunzimea sentimentelor compozitorilor. În 2002, când Rusia celebra a 70-a aniversiare a compozitorului Rodion Şcedrin, un pianist german, invitat de compozitor, n-a mai putut veni. Organizatorii l-au convins pe Şcedrin, care cerea întotdeauna perfecţiunea interpreţilor compoziţiilor sale, să aibă încredere în Mecetina. Concertul ei l-a cucerit în asemenea măsură, încât i-a încredinţat interpretarea compoziţiilor sale pentru pian, printre care şi "Concertul pentru pian nr. 6", a cărui premieră a avut loc la Concertgebouw. Mstislav Rostropovici a invitat-o să cânte în concertul său din Taiwan şi i-a oferit posibilitatea de a se