De obicei, la Salonul Aeronautic Internaţional de la Bourget, din apropierea Parisului, are loc în fiecare an o competiţie între cei doi mari producători de avioane de pasageri, Airbus şi Boeing - şi anume care dintre cele două companii obţine cele mai multe comenzi de aeronave. În acest an, însă, vedeta salonului nu a fost nici noua versiune a Boeing-ului 747, nici Airbus-ul A320Neo - ci primul avion de pasageri produs în China: modelul C919, al companiei de stat Comac.
Aeronava, al cărui prim zbor este planificat să aibă loc în 2014, în timp ce primele unităţi urmează să fie livrate în 2016, va avea circa 150 de locuri, iar producătorul şi-a propus să spargă duopolul deţinut de Airbus (cu modelul A320) şi Boeing (cu modelul B737) în acest segment al aviaţiei civile. Având susţinerea băncii de stat Bank of China, Comac ar putea deveni în timp un competitor serios pentru cei doi giganţi ai industriei aeronautice; conform săptămânalului german Der Spiegel, compania chineză dispune de un buget de 165 miliarde euro - mai mult decât cei doi concurenţi ai săi la un loc. Totodată, piaţa din China este, datorită boom-ului traficului aerian din ultimii ani, una dintre cele mai interesante în acest moment.
Dacă în 2010 Comac a primit 55 de comenzi pentru aeronave de la mai multe companii aeriene din China, la Bourget a fost anunţat un parteneriat care s-ar putea dovedi deosebit de important pentru companie: Comac a semnat un acord de cooperare cu Ryanair, liderul pieţei aeriene low-cost din Europa, care s-a agajat să ajute la proiectarea şi dezvoltarea modelului C919. De asemenea, Ryanair ar putea cumpăra, din 2018, 200 de aeronave, a declarat preşedintele companiei, Michael O'Leary, citat de portalul de ştiri economice Bloomberg. După ce anul trecut Comac a semnat un memorandum de cooperare cu British Airways, parteneriatul cu Ryanair este considerat de analis