Vânzările de autoturisme au crescut cu 15% în mai faţă de luna precedentă, la aproape 9.700 de maşini, potrivit statisticilor jucătorilor din industrie, dar piaţa auto continuă să fie mai slabă faţă de luna mai a anului trecut, consemnând astfel a treia lună consecutivă de scăderi, după semnele pozitive din ianuarie şi februarie.
Declinul din luna mai este cel mai mic din ultimele trei luni, cel mai mare fiind înregistrat în luna martie, un minus de 35%, la puţin peste 6.100 de maşini. Totodată, cele trei luni de scăderi din acest an coincid cu programul "Rabla" 2011, care de această dată nu a mai reuşit să aducă piaţa pe creştere.
"Întârzierea programului de casare a dăunat pieţei auto în primele luni ale acestui an, iar acum plăţile către dealeri întârzie, iar aceştia trebuie să "finanţeze" diferenţa determinată de programul "Rabla". Spre exemplu, dealerii Ford trebuie să finanţeze aproape două milioane de euro atunci când aşteaptă bani de la guvern. Programul "Rabla" din acest an are un sistem tot mai greu de utilizat", a spus Henrik Nenzen, managing director Ford România, responsabil de divizia de importuri a constructorului american. La finele lunii mai Administraţia Fondului pentru Mediu deja epuizase cele 55.600 de tichete destinate persoanelor fizice, din care aproape 45.000 au reprezentat maşini deja casate, diferenţa fiind reprezentată de vouchere care erau cele emise către unităţi REMAT. Numărul tichetelor a fost deja suplimentat cu alte 60.000 la începutul acestei luni, ceea ce duce numărul total la 120.000 de vouchere, care teoretic ar permite achiziţa a cel puţin 40.000 de maşini noi.
"A fost multă confuzie generată de programul «Rabla» din acest an. În al doilea rând acesta a şi întârziat. Este foarte greu să faci un plan de business în condiţiile actuale de piaţă. Putem lucra numai cu ce ni se spune, iar acum ne-au spus