Depunerea pe internet a Declaraţiei unice 112 devine obligatoruie din iulie. Angajatorii care nu au semnătură electronică riscă să încaseze amemzi şi să fie declaraţi inactivi.
Fiscul nu va mai primi, în mai puţin de o lună, Formularul privind impozitul pe venit, contribuţiile sociale şi evidenţa persoanelor asigurate decât în format electronic. Din evidenţa Direcţiei de Finanţe Alba rezultă că doar aproximativ 15 la sută dintre angajatorii din Alba care trebuie să depună formularul 112 la Fisc au semnătură electronică.
O persoană poate reprezenta mai multe firme
Pe piaţă sunt trei furnizori de certificate digitale, iar costul unuia astfel de echipament este de aproximativ 60 de euro şi se reînnoieşte anual pentru încă 37 de euro. Conducerea Direcţiei de Finanţe îi sfătuieşte pe angajatorii care nu au cumpărat certificatul să se grăbească, pentru că din iulie, declaraţiile privind impozitul pe venit, contribuţiile sociale şi evidenţa persoanelor asigurate nu se mai primesc la ghişeu.
Echipamentul electronic se eliberează pe persoană fizică, ceea ce înseamnă că aceasta are posibilitatea să reprezinte la Fisc un număr nelimitat de societăţi. Procedura de obţinere a certificatului durează aproximativ zece zile, din momentul solicitării până când apare în sistemul informatic al Fiscului.
La capitolul avanataje, sistemul îi scapă pe angajatori de cheltuielile cu tipărirea formularelor, tonerul pentru imprimantă, combustibilul pentru deplasarea către administraţia financiară şi câştigă timp.
Angajatorii care nu depun Formularul 112 pe internet se pot alege cu amenzi usturătoare, între 500 şi 5.000 de lei. Cei care nu vor depune mai multe luni consecutive Declaraţia unică vor fi declaraţi inactivi.