Posesorii de maşini care se încarcă la priză au, de miercuri, la dispoziţie prima ”pompă eco” din România. Aceasta e situată în Capitală, în spatele Pieţei Unirii, lângă sediul CNTEE Transelectrica SA. ”Plinul” costă 4,5lei, dacă e făcut noaptea, şi 7,5 lei ziua! Posesorii de maşini care se încarcă la priză au, de miercuri, la dispoziţie prima ”pompă eco” din România. Aceasta e situată în Capitală, în spatele Pieţei Unirii, lângă sediul CNTEE Transelectrica SA. ”Plinul” costă 4,5lei, dacă e făcut noaptea, şi 7,5 lei ziua!
Staţia electrică, al cărei preţ se ridică la 36.000 de euro, a fost inaugurată în prezenţa mai multor oficialităţi.
O maşină alimentată exclusiv cu electricitate are o autonomie de până la 160 kilometri, iar costul unei încărcări a bateriilor acesteia este cuprins între 4,5 şi 7,5 lei. Încărcarea automobilului ”eco”se poate face şi la o priză normală, însă costurile unui încărcător variază între 300 euro şi 7.000 de euro (în funcţie de durata în care se face ”plinul”).
Prezent la eveniment, ministrul mediului, Laszlo Borbely a precizat că instituţia pe care o conduce vrea să extindă astfel de iniţiative şi că a început deja discuţii cu autorităţi locale şi companii în vederea identificării de amplasamente pentru staţiile de alimentare a maşinilor electrice.
Primul autovehicul alimentat cu electricitate la staţia instalată în Bucureşti a fost un model Mitsubishi i-MiEV, care a şi fost testat de Borbely.
”Mă enervează că e atât de silenţioasă maşina, încât nu îi auzi deloc motorul! Se conduce fantastic de uşor”, a afirmat ministrul.
Preţurile maşinilor care nu poluează sunt piperate, însă producătorii garantează că investiţia se amortizează rapid. Citroën aduce în România modelul C-Zero, la un preţ care se situează în jurul a 35.000 €. Autonomia este de circa 150 de kilometri în oraş, dar demarajul e mo