În luna septembrie KLM va lansa mai mult de 200 de zboruri operate pe biokerosen, între Amsterdam şi Paris.
"În noiembrie 2009 noi am demonstrat că este tehnic posibil ca avioanele sa zboare cu biokerosen. Acum, la un an şi jumătate după primul nostru zbor demonstrativ cu aeronava Camelina, se dă startul unei noi etape în întreaga lume, şi anume aceea a certificării.
În curând vor fi acordate autorizaţiile necesare pentru ca aeronavele comerciale să opereze cu biocombustibil. Sunt mândru să anunţ că în luna septembrie KLM va face acest pas important", spune Camiel Eurlings, managing director în cadrul companiei.
Zborurile vor fi operate cu biocombustibil obţinut din ulei alimentar reciclat. KLM este deschisă utilizării unei diversităţi de materii prime, cu condiţia ca acestea să răspundă anumitor criterii de sustenabilitate, inclusiv cele privind emisiile de CO2 şi impactul asupra biodiversităţii.
Toţi biocombustibilii utilizaţi de KLM trebuie să aibă toate caracteristicile tehnice exacte ca şi kerosenul tradiţional şi trebuie să nu implice nicio modificare a propulsoarelor sau infrastructurii aeronavelor.
Combustibilul este produs de către Dynamic Fuels şi este furnizat de SkyNRG, consorţiul lansat de KLM, North Sea Group şi Spring Associates în 2009. SkyNRG este implicată activ în dezvoltarea unui lanţ sustenabil de producţie a biocarburanţilor pentru aviaţie.
Sustenabilitatea kerosenului alternativ depinde de o multitudine de factori şi este evaluată în fiecare caz în parte. Pentru a putea lua o decizie viitoare corectă în acest domeniu, SkyNRG are drept consultant un Consiliu de Sustenabilitate independent, ce include filiala olandeză a World Wide Fund for Nature (WWF), Solidaridad, precum şi Institutul Copernicus al Universităţii din Utrecht. Astfel, o recomandare favorabilă din partea acestui Consiliu joacă un rol important pe