Clubul auto german ADAC a anuntat ca, in urma unui studiu, a descoperit ca pasagerii de pe bancheta din spate a unui autovehicul sunt expusi unor riscuri mari in cazul unui impact frontal, nu numai in cazul celor din spate, cum se stia pana acum.
Testele privind impactul asupra pasagerilor din spate nu sunt obligatorii pentru fabricantii de masini, si acestia nu sunt protejati decat de o centura de siguranta, scrie thetruthaboutcars.com.
Si cu toate ca sunt mai departe de zona de impact, faptul ca centura de siguranta din bancheta din spate este atat de simpla ii pune pe pasageri intr-o situatie mai rea, in cazul unui impact frontal, decat pe pasagerii din fata.
Astfel, majoritatea centurilor de siguranta din spate nu absorb socurile la fel ca cele din fata - practic, pasagerii se deplaseaza mai mult in fata in cazul unui impact frontal, ceea ce inseamna rani la nivelul pieptului.
In caz de impact, pasagerul din spate este mai intai impins in fata, apoi in spate, ceea ce ii poate provoca rani si la nivelul capului. Aceste rani sunt exacerbate si de faptul ca tetierele din spatele masinii sunt inflexibile si plasate departe de capul calatorului. Intr-o simulare facuta de ADAC, capul manechinului de teste se loveste de tetiera apoi este impins in sus, lovind tavanul masinii cu fruntea. Din fericire, riscul ca o astfel de situatie sa aiba loc nu este valabil in cazul copiilor.
Testele ADAC demonstreaza ca centuri de siguranta mai sofisticate au un impact major asupra sigurantei pasagerilor din spatele masinii, asa ca nu e necesara aglomerarea de airbag-uri.
Clubul auto german ADAC a anuntat ca, in urma unui studiu, a descoperit ca pasagerii de pe bancheta din spate a unui autovehicul sunt expusi unor riscuri mari in cazul unui impact frontal, nu numai in cazul celor din spate, cum