Adina Vlad, managing partner la Unlock Market, compania care a realizat pentru revista Biz topul celor mai fascinante branduri romanesti, a declarat ca o marca primeste acest atribut atunci cand reuseste sa atraga oamenii spre el prin propria energie, viziune si perspectiva, indiferent de cat de mare sau mic, vechi sau tanar este.
Potrivit perceptiei celor intervievati, fascinatia unui brand nu este legata numai de putere, ci si de stralucire. Si asta pentru ca marcile care sunt doar puternice, si nu neaparat fascinante manifesta un gen de rigurozitate, consecventa, capacitate organizatorica ce ajuta la mentinerea unei pozitii de putere, dar nu mai surprind cu nimic in mod special.
Motivul il reprezinta faptul ca ele se concentreaza pe confirmarea si securizarea puterii lor, a mai spus Adina Vlad.
In viziunea acesteia, un top al marcilor fascinante poate inspira in mai mare masura la actiune, comparativ cu un top al marcilor puternice.
Reprezentanta aceleiasi companii a mai afirmat ca brandurile mari, puternice, de succes, devin deseori intepenite in propriile reguli si nu mai aduc nimic senzational, care sa stimuleze creativitatea, desi consumatorii le cumpara in continuare.
Potrivit studiului Unlock Market, un brand fascinant se defineste prin creativitate, originalitate si provocarea pe care o lanseaza. Pe de alta parte, fata de un brand puternic, el este mai putin organizat, precis, lider, implicat, practic, consecvent, vizibil si riguros.
De asemenea, aceeasi cercetare mai arata ca marea majoritate a marcilor internationale aflate in acest top, a influentat sau chiar a schimbat istoria categoriei lor.
Astfel, primele zece pozitii ale Topului celor mai fascinante branduri pentru romani sunt ocupate de:
1. Ferrari
A ajuns pe primul loc al studiului realizat de Unl