În primele cinci luni ale acestui an nemții au plătit cu 3,3% mai mult pentru mașinile noi achiziționate, conform unui studiu realizat de Centrul pentru Studii Auto (CAR) al Universității Duisburg-Essen, citat de publicația germană Focus.
Mai exact, prețul mediu al unui autoturism nou achiziționat în perioada ianuarie-mai 2011 a crescut cu 827 de euro față de aceeași perioadă a anului trecut. Prețul mediu, fără a lua în calcul discounturile și promoțiile temporare, a ajuns în acest an la 25.740 de euro.
Interesant este că jurnaliști de la Focus susțin că Dacia a înregistrat cea mai puternică majorare a prețului mediu de pe întreaga piață germană.
Conform acestora, prețul mediu pentru o Dacia a urcat cu 12,7% (ian.-mai 2011 / ian.-mai 2010). Studiul citat a plasat costul mediu al unui vehicul Dacia la 12.121 de euro, cu 1.364 de euro mai mare decât anul trecut. Deși nemții nu explică și motivele acestei majorări a prețului mediu trebuie menționat că acesta a fost puternic influențat de demararea vânzărilor de SUV-uri Duster pe piața germană.
Modelul a început să fie livrat clienților germani în luna mai a anului trecut astfel încât, dacă în perioada ianuarie-mai 2010 costul mediu rezulta doar din vânzările de Sandero, Logan și Logan MCV, în ianuarie – mai 2011, pentru prețul mediu a fost luat în calcul și Duster, care are prețuri de achiziție mai mari. În Germania, prețurile pentru Dacia Duster sunt cuprinse între 11.990 euro (Duster, 1.6 – 16V, 105 CP, 4x2) și 18.790 de euro (Prestige, dCi 110, 4x4).
În același timp, cea mai mică majorare a prețului mediu a fost înregistrată de marca Audi. Conform CAR, pentru un vehicul din gama producătorului german, clienții au plătit cu doar 0,2% ai mult decât anul trecut, ceea ce a dus prețul mediu la 36.281 de euro.
În primele cinci luni ale acestui an, în Germania au fost comerc