Campania realizată de agenţia de publicitate McCann Erickson România pentru batonul de ciocolată Rom a câştigat luni seară două premii Grand Prix pe Croazetă.
Colaborarea dintre McCann şi clientul său, compania Kandia Dulce, a adus României primul Grand Prix oferit unei agenţii româneşti de publicitate. "Ne aşteptam să câştigăm ceva. Aceste premii înseamnă foarte mult pentru noi şi pentru România, este un premiu la nivelul Ligii Campionilor din fotbal", precizează Adrian Boţan, directorul de creaţie McCann Erickson.
"Noul Rom" este titlul campaniei care a adus pentru McCann Grand Prix-uri la secţiunile Direct şi Promo&Activation. Agenţia a plecat de la Cannes cu şase premii în total, câte două pentru fiecare treaptă a podiumului. Astfel, pe lângă cele două Grand Prix-uri, McCann a mai primit două Gold Lion pentru aceleaşi secţiuni şi două trofee Bronze Lion pentru PR.
Decizia juraţilor de la festival în ceea ce-i priveşte pe câştigători a fost aproape unanimă. Cei care au deliberat au găsit în această campanie exact ce căutau: inventivitate şi eficienţă. Cu alte cuvinte, anul acesta s-a premiat ideea din spatele conceptului, în detrimentul tehnologiei utilizate.
Record european
Această distincţie este o premieră nu numai pentru România, ci şi pentru Europa de Est, unde n-a existat până acum un precedent în care publicitarii să ia acasă cireaşa de pe tortul festivalului. Categoriile care au atras premiul cel mare au fost "cea mai bună lansare/ relansare de produs" şi "brand building".
Dintre cele 97 de lucrări înscrise din partea României în competiţie, McCann Erickson a avut şapte nominalizări la patru categorii: direct (categoriile "fast moving consumer goods" şi "traffic & brand building"), promo and activation (două categorii- "best new product launch/ re-launch or multiproduct promotion at reta