Profitul companiei suedeze H&M (Hennes& Mauritz AB), unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte la nivel mondial, a scăzut în trimestrul doi din 2011 cu 18%, în principal, din cauza costurilor de aprovizionare mai ridicate precum şi a campaniilor promoţionale şi a ofertelor speciale, transmite AP.
În perioada aprilie-iunie 2011, compania suedeză a obţinut un profit net de 4,3 miliarde de coroane (673 milioane de dolari), faţă de 5,2 miliarde de coroane în perioada similară din 2010. Vânzările trimestrul doi din 2011 au ajuns la 32,4 miliarde de coroane, în creştere faţă de 31,6 miliarde de coroane în perioada similară din 2010.
În 2011, H&M intenţionează să deschidă aproximativ 178 noi magazine în întreaga lume, mai ales în China, Marea Britanie şi Statele Unite, şi să închidă 19 magazine.
Directorul general al companiei suedeze, Karl-Johan Persson, a declarat că, în ciuda dificultăţilor cu care se confruntă H&M în privinţa vânzărilor şi a pieţelor de bază, compania vede 'un mare potenţial de creştere în viitor pe pieţele existente precum şi pe altele noi'.
Costurile de achiziţionare au fost mai ridicate în perioada aprilie-iunie 2011, a anunţat H&M, din cauza efectelor aprecierii coroanei suedeze şi a deprecierii dolarului şi a inflaţiei.
Primele magazine H&M din România a fost inaugurate în primăvara anului 2011.
Compania H&M Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost înfiinţată în 1947, în Västerås, Suedia.
Grupul H&M are în prezent aproximativ 76.000 de angajaţi. H&M este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din lume, cu aproximativ 2.200 de magazine în 38 de ţări.