O, nu, se întîmplă din nou! Se pare că nu este chip să scăpăm de sexul Elenelor. La mult prea scurt timp de la expoziţia "Despre Elena, în general" în care Marilena Murariu propunea, totuşi, un concept unitar, un proiect programatic, aflăm că au apărut deja apostolii ideii. Nici nu se făcu luna, şi fără să ştim vreodată de cîte ori o fi cîntat Cocoşul, şi aflăm că Elena, sub formă de careu de Elene, se caţără din nou pe simeze, propulsată de un artist plastic. De această dată este vorba de un bărbat, un domn, un artist, care completează omisiunea artistei, doamna Murariu, care a expus doar priveliştea ginecologică a doamnelor Elene, nu şi a domnişoarei cu renume de număr de maşină. O face fără ezitare şi cu rapiditate un domn, aşa-zis Tara von Neudorf, un "nobil" de tranziţie, încununat de autocăutări pe drumul scandalului cu orice preţ. Şi asta tocmai acum cînd începusem să ne obişnuim cu acest produs al pieţei şi, din cauza abundenţei, să constat o oarecare unitate şi continui-tate în meşteşug şi chiar în lipsa sau haosul ideatic. De fapt, tocmai aici este ideea, în lipsa ideilor. Că dacă avea o idee, ceva deştept sau măcar o găselniţă, ar fi fost caricatură. Deocamdată nu este decît un fel de protest cu orice preţ, o vehiculare neautorizată a marilor subiecte geopolitice fără să ştie prea bine despre ce este vorba, adică mai puţin şi decît o spoială. Şi musai cu text în engleză. Aşa că expoziţia cu Elena a lui Tara se numeşte "National Bitch".
Faţă de precedentul de la "Simeza", oferta lui Tara adaugă sexul explicit al lui EBA, cu barbă de 3 zile în formă de inimioară, şi invocarea Elenei Cuza. Pentru a uşura înţelegerea "operei de artă" sînt tot felul de etichete şi texte. Nu ar fi avut nicio profunzime dacă nu ştiam că organul de mai sus tronează pe Constituţie, Gramatica limbii române şi Kamasutra. Imaginile sînt, oricum, extrem de încărcate de contexte