Orientarea Xerox, unul dintre cei mai mari producatori globali de copiatoare, imprimante si multifunctionale, catre servicii de externalizare a sustinut stabilitatea companiei in ultimii doi ani, in contextul in care vanzarile de hardware au scazut dramatic, a declarat Gabriel Pantelimon, directorul general al Xerox Romania si Republica Moldova.
Compania americana a avut primii clienti locali in zona de servicii inca din 1997, dar, in ultimii ani, serviciile sunt considerate strategice pentru dezvoltarea Xerox.
Practic, compania le ofera clientilor sai posibilitatea de a-si externaliza activitatile de management al documentelor.
De exemplu, in cazul in care un client alege sa isi externalizeze echipamentele de birou, acesta va plati doar un abonament lunar, investitia in oameni si echipamente urmand sa fie facuta de Xerox. Astfel, in prezent dintre cei 240 de angajati ai Xerox, in jur de 70 lucreaza in sediul companiei, iar restul la clienti.
Astfel, companiile isi pot optimiza fluxul de lucru, securiza datele si pot reduce semnificativ costurile, consumul de electricitate, de consumabile si de timp. Reducerile de cheltuieli pot ajunge pana la 30%, in functie de companie si de tipul de servicii pentru care opteaza.
“In ultimii doi ani in industria de printing vanzarile de hardware au scazut dramatic. In 2009 a fost dramtic, vanzarile de echipamente au scazut cu 65%. Dar nu stam in vanzarea de hardware, iar portofoliul de clienti din zona de servicii ne-a sustinut in cei doi ani de criza, mai ales ca serviciile s-au pretat foarte bine la situatia economica”, spune Gabriel Pantelimon (foto).
Astfel, serviciile de outsourcing si vanzarile mai mari de echipamente incepand cu a doua jumatate a anului trecut au facut ca in 2010 compania sa inregistreze o crestere a veniturilor fata de 2009.
Tot pentru externalizare, Xerox