Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a pus astăzi la temelia viitorului pasaj un mesaj pentru a le arăta generaţiilor viitoare că, în ciuda crizei, Bucureştiul se dezvoltă. Şoferii vor circula pe viitorul pasaj, ce va costa municipalitatea 28 de milioane de euro, în luna aprilie a anului viitor.
Pod suprateran Mihai Bravu va fi format din două pasaje paralele în arc şi începe din dreptul străzii Vântului şi a staţiei de metrou Mihai Bravu. El va traversa râul Dâmboviţa şi se va opri pe Calea Văcăreşti.
Cele două pasaje vor avea câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens, o lungime de 700 de metri şi vor încadra linia de tramvai menţinută la sol.
Profesorul Florin Burtescu, şeful Catedrei Drumuri şi Poduri a Facultăţii de Construcţii a declarat că podul va respecta toate normele europene, va rezista cel puţin o sută de ani şi va fi rezistent la cutremure.
De asemenea, pasajul va putea prelua circa 2.000 de maşini pe sens în fiecare oră ceea ce înseamnă că va fi traversat zilnic de aproximativ 50.000 de vehicule.
Acesta face parte din strategia de dezvoltare a oraşului care presupune realizarea inelului II de circulaţie ce se desfăşoară pe Bdul Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, Strada Niţu Vasile, Strada Progresului, Şoseaua Orhideelor, B-dul Nicolae Titulescu, Piaşa Victoriei.
„Avem în vedere şi realizarea unui pasaj subteran la Piaţa Sudului, însă pe fonduri europene. Proiectul este finalizat, aşteptăm aprobarea Ministerului Dezvoltării. Imediat ce avem fondurile, îi dăm dumul“, a mai spus Oprescu.
Pod cu ghinion
La fundaţia pasajului, Oprescu a aruncat un mesaj destinat generaţiilor viitoare. „Vremuri frământate şi tulburi nu pot locuitorii Bucureştiului, Capitală a României, să-şi dorească să muncească pentru modernizarea şi dezvoltarea oraşului