Achiziţionarea de echipamente hardware nu a mai fost de mare interes în 2009 pentru companiile din România, şi acest lucru s-a reflectat în vânzări, iar Xerox România s-a orientat către oferirea de servicii de outsourcing şi externalizare şi parteneriate prin care să ofere aceste servicii, dar în acelaşi timp să vândă şi echipamente, au declarat în cadrul unei conferinţe de presă, ieri, reprezentanţii companiei. "Piaţa de printing a scăzut dramatic. Aşadar, în 2009 vânzările de echipamente hardware s-au prăbuşit cu 65%. Toată industria de printing a suferit. De aceea nu am stat în vânzarea de echipamente şi am mizat pe servicii", a declarat Gabriel Pantelimon, country general manager Xerox România şi Republica Moldova.
"După doi ani în care companiile au încercat să amâne, pe cât posibil, investiţiile în infrastructură IT, ultimele două trimestre ne arată o revenire uşoară a pieţei, inclusiv pe segmentele de echipamente mici de birou", a mai spus Gabriel Pantelimon.
"Abordarea pieţei, pornind de la definirea unor verticale distincte de activitate (financiar-bancar, sector public, producţie şi utilităţi) care au nevoie obiectivă de servicii de externalizare în managementul documentelor, începută în 2009, a ajutat compania să încheie contracte de servicii de document management cu parteneri importanţi şi să extindă contractele existente. Acoperirea foarte bună a pieţei companiilor mari îi permite acum companiei să se adreseze unor noi categorii de clienţi de servicii şi să deruleze eforturi de promovare şi pentru alte segmente de echipamente, în afara celor specializate.
"Ne-am menţinut poziţia de piaţă în acele domenii în care sunt necesare echipamente complexe, cu valoare adăugată, cum e cazul producţiei. Acolo, conform datelor IDC, am încheiat anul cu o cotă de piaţă valorică de 50,3%, pe echipamente de volum mare (color şi alb-negru), iar pe p