Circa un miliard de euro şi cinci ani de lucrări i-au luat statului să reducă durata călătoriei cu trenul de la Bucureşti la Constanţa cu doar 4 minute. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Am luat fonduri europene, am completat şi de la buget - în total, peste 900 milioane de euro au fost cheltuiţi pentru modernizarea la standarde europene a magistralei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
După 11 ani de la semnarea memorandumului pentru fondurile ISPA, rezultatul începe să fie vizibil: de la 1 iulie, durata călătoriei cu trenul de la Bucureşti până pe malul mării va fi de două ore şi 30 de minute. Asta în condiţiile în care, înainte de începerea lucrărilor, trenurile străbăteau distanţa de 225 km în două ore şi 34 de minute.
Una dintre cele mai ample lucrări de infrastructură din România ultimelor două decenii este pe cale de a fi finalizată. Este vorba de modernizarea magistralei de cale ferată Bucureşti- Constanţa, rută importantă nu atât pentru traficul de călători, având în vedere că sezonul estival durează la noi circa trei luni, cât mai ales pentru cel de mărfuri.
Întârzieri italiene
Memorandumul pentru accesarea fondurilor ISPA a fost semnat în anul 2000, iar lucrările efective au început abia şase ani mai târziu. În paralel, a mai fost contractat şi un credit de la Banca Japoneză pentru Dezvoltare Internaţională, pentru completarea sumelor necesare modernizării întregii magistrale.
Începerea efectivă a lucrărilor a fost anunţată în aprilie 2006. "După finalizarea lucrărilor de reabilitare, călătoria pe calea ferată până la Constanţa va dura cel mult două ore!", promiteau oficialii CFR într-un comunicat din 28 aprilie 2006.
Anul trecut, întregul tronson trebuia să fie gata, însă lucrările au fost întârziate de cei care lucrează pe sectorul Fundulea-Feteşti, italienii de la Astaldi. Acum, î