Opiniile a doar 41% dintre angajaţii români sunt luate în considerare, potrivit unui sondaj de opinie realizat de BestJobs.ro pentru a afla gradul de proactivitate al angajaţilor români în transmiterea sugestiilor în cadrul companiilor, precum şi nivelul la care acestea sunt luate în considerare.
„În urma analizei răspunsurilor la întrebarea <> am realizat că în cadrul organizaţiilor sunt ascultate şi luate în considerare ideile a doar 41% dintre angajaţii români.
Astfel, au răspuns <> 40,55% dintre respondenţi, <> 35,02%, <> au spus 15,75% dintre intervievaţi, iar 8,68% dintre aceştia nu işi fac cunoscute punctele de vedere”, se arată într-un comunicat BestJobs.ro. <<<<
Peste 44% dintre respondenti sunt din Bucureşti, 43% au vârsta cuprinsă între 25-35 ani şi 37% deţin studii postuniversitare.
Femeile îşi spun părerea
Angajatii femei îşi transmit opiniile şi sugestiile într-o proporţie mai ridicată faţă de angajaţii bărbaţi, aproximativ 61% dintre cei din urmă au afirmat că nu îşi fac cunoscut punctul de vedere spre deosebire de doar 39% dintre femei. Distribuţia pe sexe în cazul celorlalte răspunsuri este echilibrată.
“Comunicarea este crucială pentru succesul organizaţiei, ea fiind prima responsabilitate a managerului. Ignorarea opiniilor sau lipsa totală de exprimare a acestora sunt problemele reale ale comunicării, prezente în continuare la peste jumătate dintre angajaţii români, potrivit acestui sondaj.
Cultura organizaţională a firmei ar trebui să creeze un mediu în care angajaţii de la toate nivelurile să se simtă liberi să îşi împărtăşească opiniile şi sugestiile în mod deschis. Astfel, atenţia se dirijează către construirea încrederii, stimularea implicării şi încurajarea feedback-ului” a declarat Adela Grama, specialist HR BestJobs.
Sondajul a fost efectuat la nivel naţional, pe un eşantion de 1.302 utiliz