Lanţul de restaurante fast-food Subway intră pe piaţa din România în 2011 şi estimează că până în 2015 va deschide până la 60 de restaurante, potrivit unui comunicat al companiei.
Subway a oferit licenţe pentru conceptul de business la finalul lunii mai 2011, iar primul restaurant în care vor fi servite sandwich-urile se va deschide în România până la finalul acestui an.
"Dorim să deschidem primul restaurant în decursul acestui an. În acest moment cuvântul de ordine este căutarea locaţiei potrivite. Înainte de finalul anului ne propunem să vindem în jur de 20 de francize", a declarat directorul de dezvoltare regională Subway pentru Europa Centrală şi de Est, Martin Princ.
Dezvoltarea din România va fi gestionată de societatea Subway împreună cu doi agenţi de dezvoltare, care se vor ocupa intensiv de dezvoltarea mărcii şi de asistenţă pentru restaurantele din regiune. Compania nu are ca obiectiv stabilirea unor Master Franchisee (franşizaţi principali), ci va vinde licenţe persoanelor individuale, similar situaţiei din majoritatea ţărilor din lume.
"România este o ţară foarte interesantă din punctul de vedere a francizării. În ultimii ani, România a devenit o ţară atractivă prin creşterile înregistrate. Creşterile înregistrate şi numărul mare de persoane interesate de conceptul nostru de business au întrecut aşteptările. Credem că cea mai intensivă dezvoltare va avea loc în Bucureşti, cel de-al şaselea oraş ca mărime din Uniunea Europeană", a adăugat Martin Princ.
Lanţul Subway a intrat recent pe piaţa din Slovacia, unde funcţionează din 2009. În 2011 intenţionează să intre pe piaţa din Slovenia. În Europa Centrală şi de Est deţine 270 de restaurante.
Toate locaţiile lanţului Subway funcţionează pe principiul francizei, ceea ce înseamnă că antreprenorul achiziţionează licenţa şi deschide restaurantul sub marca Subway. Acesta va s