Pentru a face economii la bugetele companiilor de cale ferată, Guvernul a decis închirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferată şi închiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare.
Decizia luată în şedinţa de miercuri a Guvernului va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, măsură convenită anterior cu Fondul Monetar Internaţional.
Închiderea liniilor nerentabile va însemna o economie de 40 milioane lei. Guvernul estimează că prin închirierea a peste 1.000 km de linii neinteroperabile, CFR şi CFR Călători vor înregistra economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei.
"Efortul bugetar va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile, pe care se
desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri, iar pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă vom încuraja în continuare atragerea de capital privat. În ceea ce priveşte închiderea liniilor nerentabile, vorbim de un total de 1.104 km, respectiv 661 km din infrastructura feroviară publică şi 443 km părţi din infrastructură feroviară privată aflată în patrimoniul CFR şi economii de 40 milioane lei. Ne respectăm astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare şi eficientizare care să asigure viabilitatea economică a companiilor feroviare", afirmă ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, într-un comunicat transmis de Guvern.
În ultimii patru ani, au fost închiriate secţii de circulaţie pe calea ferată cu o lungime însumată de peste 2.000 kilometri.
Executivul s-a angajat în faţa Fondului Monetar Internaţional să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va