Salonul aeronautic internaţional de la Le Bourget, din nordul Parisului, a devenit în aceste zile indicatorul ieşirii din criză al acestui sector. Companiile aeriene şi-au regăsit tonusul, traficul aerian este din nou în creştere, iar afacerile pe acest teren prosperă. Relatează Matei Vişniec.
Constructorii de avioane au motive să-şi exprime satisfacţia: după o perioadă dificilă cerul s-a înseninat pentru industria aeronautică.
Un exemplu elocvent este firma Air Bus care a semnat miercuri cel mai important contract din istoria aviaţiei civile ca număr de aparate: grupul european va vinde 180 de avioane companiei IndiGo, pentru 15 miliarde de dolari, şi se pregăteşte să onoreze o altă mare comandă făcută de Qatar Airways.
În ultimile zile a plouat cu contracte la Bourget. Alte companii au semnat pentru sume importante, cum ar fi americanul Boeing.
În ce priveşte firma Air Bus, ea se află oarecum pe teritoriul ei la acest salon din nordul Parisului, şi face oficiu de vedetă. În general ea s-a impus în faţa rivalului ei Boeing ori de cîte ori cei doi sau aflat faţă în faţă la acest salon. Aflăm din depeşele Agenţiei France Presse că Air Bus afişează în acest moment un carnet de comenzi de 400 de aparate, spre deosebire de Boeing care afisează 126 de comenzi. Acest război al cifrelor nu este însă chiar elocvent, pentru că avionul cel mai vîndut din lume rămîne, din 1967, Boeing 737.
Joi face o vizită la Salon premierul francez François Fillon, unde va avea şi o reuniune de lucru cu reprezentanţi ai industriei aeronautice şi spaţiale. Primele zile ale salonului au fost rezervate oamenilor politici, expertilor, specialistilor, profesionistilor si ziaristilor. De vineri pîna duminica însă salonul va fi deschis marelui public.
Salonul aeronautic internaţional de la Le Bourget, din nordul Parisului, a devenit în aceste zile indicatoru