Dacă ar fi să ne luăm după buluceala de la anumite concerte, după faptul că deja au mai rămas puţine bilete şi abonamente pentru concertele de la Festivalul Enescu, s-ar spune că există un public foarte numeros interesat de muzica clasică. Dacă e sau nu aşa, am încercat să aflăm de la Oltea Şerban Pârâu, care, de doi ani, conduce Orchestrele şi Corurile Radio.
Muzicolog de profesie, Oltea Şerban Pârâu este şi redactorul şef al postului Radio România Cultural, un post public „de nişă", dar care a ajuns „să se bată" cu succes în audienţe cu radiouri comerciale.
La ultimul concert din „Turneul Stradivarius", biletele se vânduseră cu o lună înainte. E un eveniment unic sau putem spune că avem un public interesat de concerte clasice?
Oltea Şerban Pârâu: A fost un eveniment foarte bine mediatizat, un program extrem de atractiv - cele 24 de capricii de Paganini pentru vioară solo -, a fost Alexandru Tomescu, vedeta indiscutabilă a muzicii clasice din România. Este o bucurie pen¬tru noi faptul că el este solistul Orchestrelor şi Corurilor Radio şi că poate fi văzut pe această scenă. Dar un public ca în acea furtunoasă zi de 19 mai nu s-a mai văzut de mult în România. Interesant este că a aduce public la Ateneu, la Operetă, la Teatrul Naţional este de 10 ori mai uşor decât a-l aduce la Sala Radio care, deşi este relativ în centru, este ascunsă, nu are locuri de parcare şi se găseşte şi departe faţă de orice mijloc de transport în comun.
Unul dintre obiectivele dumneavoastră, şi la România Cultural, şi la Orchestrele Radio, a fost diversificarea publicului şi întinerirea lui. Credeţi că aţi reuşit?
O.Ş.P.: Se împlinesc acum şase ani de când mi-am propus să reuşesc această diversificare şi întinerire a publicului la Radio România Cultural şi doi de când mă ocup şi de Orchestrele şi Corurile Radio. Cifrele vorbesc. Chiar dacă mişcările nu sunt