România are, de ieri, prima staţie publică pentru încărcarea maşinilor electrice. Astfel de \"pompe\" vor apărea inclusiv în parcările supermarketurilor. Sursa: LIBERTATEA
Maşinile electrice sunt destul de scumpe, nu ajung prea departe cu un "plin" şi nu au, deocamdată, o infrastructură care să le facă utile la noi. Pentru a nu rămâne, totuşi, în urmă, avem acum o "pompă" pentru maşinile electrice.
O încărcare durează şase ore şi costă între trei şi cinci lei
Staţia de alimentare este în spatele Pieţei Unirii din Capitală, lângă clădirea Transelectrica, pe strada Olari. Este vorba, de fapt, de o priză cum se găsesc în toate casele.
Pentru a umple bateriile este nevoie, însă, de un încărcător (ca în cazul unui telefon mobil), care costă între 400 şi 7.000 de euro. Prima maşină alimentată la noua staţie a fost un Mitsubishi i-MiEV, deschizătoare de drum în sectorul 100% electric românesc.
Micuţa citadină cu patru locuri şi tracţiune pe puntea spate este propulsată de un motor electric de 49 de kilowaţi şi are o autonomie de până la 160 de kilometri cu un "plin". Bateria este de tip Lithium-ion, cu o energie totală de 16 KWh/20KWh.
O încărcare completă la staţia publică durează 6-8 ore şi costă trei lei noaptea şi cinci lei ziua. Staţia poate încărca patru maşini simultan, iar accesul la "combustibil" se face pe baza plăţii cu cardul, prin achiziţionarea unui abonament sau a unei cartele pre-pay.
Dacă vă gândiţi deja la o astfel de maşină, care poate fi încărcată şi la priza de acasă sau de la serviciu, trebuie să mai ştiţi că preţul este de peste 36.500 de euro.
Doar maşini electrice peste 40 de ani
Iniţiativa "pompei" electrice aparţine Comitetului Naţional Român "CIGRE" în parteneriat cu Mitsubishi România. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, prezent la inaugurare