Despre moda românească se ştie deja că este încă un domeniu sensibil, nu foarte consolidat, dar pe drumul cel bun, dacă ţinem cont de aprecierile internaţionale de care o parte dintre designerii români s-au bucurat, cel puţin în ultimul an.
1 /.
Designul vestimentar feminin este în plină afirmare, iar nume ca Ingrid Vlasov, Irina Schrotter, Lucian Broscăţean sau Iris Şerban şi-au primit recunoaşterea în cadrul săptămânilor modei de la Berlin sau Londra. Moda masculină însă, se manifestă timid, deşi nu s-ar putea spune că duce lipsă de potenţial sau că bărbaţii nu pun preţ pe cum arată.
Dimpotrivă, se constată o grijă deosebită pe care aceştia o acordă aspectului fizic, aşa că, fără a-şi însuşi supranumele de “metrosexuali”, bărbaţii români îşi stilizează garderoba în ton cu ultimele tendinţe. Un nume deja celebru în domeniul stilului masculin este Adina Buzatu. Deşi a pornit de la un showroom de pielărie şi blană, a trecut la un magazin cu îmbrăcăminte pentru femei, stilista a decis să se dedice exclusiv modei masculine.
“A fost întâi un singur magazin care reprezenta un singur brand internaţional de îmbrăcăminte. Din dorinţa de a oferi mai mult clienţilor mei am căutat în continuu noi branduri, punctul comun fiind întotdeauna calitatea. Astăzi am două magazine şi reprezint în exclusivitate pentru România 27 de branduri din Marea Britanie, Italia, Turcia, Spania, Franţa şi Germania. Nu sunt designer ci stilist iar specialitatea mea sunt ţinutele masculine. Admir eleganţa clasică pe care o adaptez tendinţelor actuale, în funcţie de stilul şi personalitatea fiecărui client în parte”, a povestit Adina Buzatu într-uninterviu.
Brandul Trends, pe care aceasta îl deţine, a oferit recent consumatorilor de modă masculină o radiografie a ultimelor tendinţe vestimentare pentru această vară, tendinţe ale căror puncte forte sunt c