Compania americană PepsiCo are tot mai multe probleme pe zona de promovare, scrie presa de specialitate din SUA. Din noiembrie 2007, PepsiCo a făcut 11 schimbări majore la nivelul executivului, ultimele trei fiind confirmate pe 20 iunie de Ad Age. 19 dintre decidenții pe zona de marketing nu deţineau aceste funcții în urmă cu trei ani, conform lui Carlos Laboy, analist Credit Suisse.
În prezent, doi dintre acești executivi de la Pepsi deţin funcţii cu nume comice şi greu de înţeles, precum “senior VP/global hydration” şi “president/global enjoyment.” Cel din urmă, de pildă, se ocupă de Aquafina şi SoBe, produse low-quality ce se găsesc în afara Statelor Unite şi alte produse din aceeaşi categorie. “CEO-PepsiCo Beverages America” şi “CEO of Pepsi Beverages Co.” sunt alte funcţii între care cu greu se poate face o diferenţă. Prima funcţie are, se pare, responsabilităţi la nivelul Statele Unite, iar a doua, la nivelul activităţii internaţionale.
Restructurarea continuă a managementului este o reală problemă ce ar putea afecta grav la nivel de strategie chiar şi un colos precum PepsiCo. Executivul pleacă odată cu toate cunoştinţele privind organizaţia, iar reluarea unei activităţi normale durează mult timp, cu atât mai mult în cazul Pepsico, unde restructurările au devenit o a doua natură.
Indra Nooyi, directorul executiv PepsiCo, a tolerat atâtea schimbări de personal, încât criza pe care trebuie să o controleze este similară cu plecarea unui membru al executivului, fără delegarea altcuiva.
Pepsi pierde teren şi pe zona de piață, aşa cum era de aşteptat. Strategia social-media pe care o avea în curs de implementare a rămas în umbra Coca-Cola.
În ceea ce priveşte popularitatea, Pepsi se află pe locul trei în America, sub Coca-Cola şi Diet Coke.
Unul dintre puţinii membri longevivi ai Pepsico este Massim