La jumătatea lunii februarie, Ambasada Republicii Federale Germania la Bucureşti a lansat o campanie intitulată "Germana - limba marilor idei". După sfârşitul lunii martie, campania a continuat în alte oraşe ale ţării, ajunge acum la Iaşi şi Timişoara. Pentru a afla ce a însemnat această campanie, încă în desfăşurare, şi ce rezultate s-au obţinut, ne-am adresat domnului Josef Christoph Karl, şeful secţiei culturale a Ambasadei Republicii Federale Germania la Bucureşti.
- Ce obiective îşi propune această campanie dedicată limbii germane în ţara noastră?
- Ambasada Republicii Federale Germania şi DAAD (Serviciul German pentru Schimburi Academice), în calitate de organizatori, au lansat pe 15 februarie campania "Germana - limba marilor idei". Proiectul îşi propune să demonteze clasicele prejudecăţi "Germana este o limbă grea!" sau "Dacă nu o înveţi de mic copil, nu ai nicio şansă să înveţi bine germana vreodată!" şi să transpună acest demers într-un alt registru, foarte uman. Campania are ca scop să trezească interesul publicului din România pentru studierea limbii germane şi promovarea acesteia. În acest sens, încercăm să trezim interesul tinerilor din alte ţări pentru limba germană şi să le deschidem calea către ştiinţa, economia şi cultura germană. Pe lângă aceasta, se urmăreşte încurajarea factorilor de decizie din politică, educaţie, economie şi media din ţară şi străinătate de a sprijini, la nivel mondial, germana ca limbă străină. Promovarea limbii germane este un instrument important în vederea dezvoltării unor legături pe termen lung cu Germania, în special ale viitoarelor cadre de conducere, consolidând astfel poziţia Germaniei ca locaţie economică, de ştiinţă şi de studii.
- Este această campanie iniţiată doar în România sau şi în alte state?
- Ambasada Republicii Federale Germania şi DAAD au lansat, cu sprijinul