Noul BMW M5 vine cu un nou motor marca M: propulsor V8 de 4,4 litri, cu pachetul M TwinPower Turbo - tehnologia Twin Scroll Twin Turbo, injecţie directă pe benzină High Precision Injection şi gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC. Puterea maximă oferită este de 412 kW/560 CP pe un interval al turaţiilor între 6.000 şi 7.000 rpm în timp ce cuplul maxim atinge 680 Newton metri de la 1.500 rpm.
Echilibrul între performanţe şi eficienţă a fost semnificativ îmbunătăţit: acceleraţie 0-100 km/h în 4,4 secunde, 0-200 km/h în 13,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h (305 km/h cu pachetul M Driver), în timp ce consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de numai 9,9 litri/100 km. Puterea motorului a crescut cu 10% faţă de predecesor, cuplul cu 30%, în timp ce consumul de combustibil a fost redus cu mai bine de 30% prin utilizarea extinsă a tehnologiilor BMW EfficientDynamics, inclusiv funcţia Auto Start-Stop şi recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration).
Launch Control
Transferul puterii către puntea spate se face prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj şi Drivelogic, cu şapte trepte care oferă: Launch Control (control al demarajului), Low Speed Assistance (asistenţă la viteză redusă), mod activat automat la parcare, clapete pe volan pentru selectarea treptelor în stilul specific M.
Diferenţialul multidisc activ M oferă un plus de agilitate. Prin control electronic, diferenţialul cu patinare limitată permite distribuţia complet variabilă a cuplului între roţile punţii spate pentru optimizarea tracţiunii şi stabilităţii la manevrele dinamice, iar gradul de blocare poate fi variat între 0 şi 100%, în funcţie de situaţie. Reacţiile rapide ale sistemului sunt gestionate de sistemul DSC (Dynamic Stability Control); reacţii rapide, precise şi preventive graţie verificării constante, în diagon