Noul C4 pe motorină. Diferit faţă de celelalte? Într-un fel.
Într-un mare fel. Să vă explic. Faci plinul: gâl, gâl, gâl. Nu mai puţin de 60 de litri. Apoi mergi...
Interiorul este cel cu care Citroën ne-a obişnuit. Materiale de calitate. Scaune confortabile. Paşi mici faţă de „vechiul” C4, tuşe fine, însă mulţumitoare. Şi mai mergi puţin... padele vs automatå. Cutia cu care maşina noastră a fost utilizată a fost una automată. Nu pot nega că mi-a trebuit ceva timp să mă adaptez cu ea. Nu de alta, dar la trecerea dintr-o clasă de viteze inferioară într-una superioară, senzaţia de frânare este destul de puternică. Îţi trebuie ceva răbdare să te adaptezi şi să-ţi repeţi că în nici un caz nu trebuie să faci depăşiri riscante, pentru că vei avea ceva emoţii. Sau, dacă vrei să scapi de emoţii, treci pe padele. Şi mergi, şi mergi...
Principalul avantaj al acestui model îl constituie, clar, consumul. Dacă nu „te dai” la el s-ar putea să ai plăcuta surpriză să obţii cifre de consum extrem de apropiate cu cele din carte. Să recunoaştem, o performanţă realizabilă graţie tehnologiei microhibrid prin care energia utilizată la frânare este convertită.
În plus, ai la dispoziţie sistemul start & stop (prin care motorul se opreşte instantaneu când viteza ajunge la zero – poate puţin cam „prea instantaneu” după gustul nostru).
Şi continui să mergi, pentru că vei avea surpriza ca un plin să îţi ajungă pentru vreo 1.300-1.400 km. Hmmm! Asta înseamnă că poţi să faci o tură până la Budapesta şi înapoi fără să se aprindă becul roşu...
Noi am testat
Motorizare: 2.0 HDI/150 FA
Acceleraţie: 0-100 km/h: 8,6 s
Viteza maximă207 km/h
Cutie: automată
Consum : 6,6/4,0/4,9
Mein Gott! Nemţii vor Fiat 500
Prestigioasa instituţie J.D Power şi Asociaţii a poziţionat modelul Fiat 500 pe locul 1 în Topul sati