„UE ar trebui să prevadă pentru politica de coeziune 2014-2020 un buget cel puțin echivalent celui din perioada actuală, pentru a permite regiunilor cele mai sărace să recupereze decalajele de dezvoltare și tuturor regiunilor, inclusiv celor frontaliere, să-și dezvolte potențialul economic și inovator în cadrul Strategiei Europa 2020\", se arată într-un comunicat al Parlamentului European.
Instituția de la Strasbourg apără, în patru rezoluții non-legislative, adoptate ieri, arhitectura actuală a fondurilor structurale.
În timpul dezbaterilor în prezența comisarului Johannes Hahn, responsabil pentru dezvoltarea regională, deputații au subliniat opoziția fermă față de "orice tentativă de naționalizare sau sectorizare a politicii de coeziune", în special prin intermediul noilor fonduri tematice (pentru climă, energie, transport).
În raportul elaborat de europarlamentarul Marie-Thérèse Sanchez-Schmid (PPE, Franța) privind viitoarea cooperare transfrontalieră, transnațională și inter-regională, Parlamentul solicită Comisiei Europene să crească ponderea fondurilor structurale destinate cooperării transfrontaliere (de la 2,5% în prezent la 7%), în special pentru ameliorarea infrastructurilor de transport.
Consolidarea cooperării între orașe și zonele periurbane și rurale, cu scopul dezvoltării regionale mai echilibrate este propunerea principală.
Deputații europeni solicită ca procedurile de alocare a fondurilor să fie simplificate și accelerate, în special în favoarea IMM-urilor, iar finanțările multifonduri și mixte să fie încurajate.
Controale mai stricte, mai bine orientate și sancțiuni sub forma suspendărilor sistematice ale plăților ar permite reducerea marjei de eroare și eliminarea controalelor inutile în statele care au un sistem adecvat de gestiune a fondurilor.
Raportul Pieper (PPE,