China a blocat o comandată de mai multe miliarde de dolari pentru 10 Airbus superjumbo, ca formă de protest față de intenția Europei de \"a trece pe factura\" ei costurile poluării.
Bruxelles-ul și-a exprimat dorința de a introduce taxe de poluare pentru toate companiile aeriene care operează în spațiul aerian european, măsură pe care China și America nu o văd cu ochi buni.
Acțiunea Chinei de a bloca o comandă de 3,8 miliarde de dolari făcută de Hong Kong Airlines este semnul unei relații dramatice între China și Europa privind planurile de reducere a poluării.
Săptămâna aceasta ar fi trebuit să se încheie într-un mod excepțional pentru cei de la Airbus după comenzile record pe care le-a primit în această săptămână la salonul de la Paris.
Compania aeriană malaeziană AirAsia a comandat constructorului aeronautic european Airbus un număr de 200 de avioane de pasageri A320 neo, un nou record în istoria industriei aeronautice civile în termeni de număr de aparate vândute.
În termeni de valoare a contractului, 18,5 miliarde de dolari la preţul de catalog, contractul cu AirAsia este al treilea mare contract semnat vreodată de Airbus. În mod normal, companiile aeriene obţin reduceri de preţ de la producători în cazul comenzilor importante.
Acest contract vine la doar o zi după ce o altă companie aeriană din Asia, IndiGo, a semnat o comandă fermă pentru 180 de avioane Airbus (150 de aparate A320 neo şi 30 de aparate A320).
În total, cu ocazia salonului aerian de la Bourget, Airbus a primit comenzi pentru 730 de avioane în valoare totală de 72 de miliarde de dolari.