Pe o piaţă estimată la un miliard de euro, dar care anul trecut a înregistrat o scădere de aproximativ 15% în valoare, producătorii de mezeluri încearcă să găsească soluţii câştigătoare. Acestea par a fi exportul şi deschiderea de magazine sau chiar supermarketuri proprii.
După ce firma Angst a deschis drumul mezelarilor cu supermarketuri având deja 24 de astfel de locaţii în special în Capitală şi în zonele limitrofe, acum este rândul celor de la Cris-Tim să încerce aceeaşi cale. „Până la finalul acestui an, vom deschide două supermarketuri proprii. Nu vă pot spune încă amănunte legate de investiţie, dar vă pot spune că ambele sunt în Bucureşti, în locaţii foarte bune, pentru că acest aspect este extrem de important“, a spus directorul general Cris-Tim, Radu Timiş.
Această decizie a urmat după ce compania a încercat deja soluţia magazinelor proprii, deschizând 35 de astfel de magazine, dar în 2010 a luat decizia de a închide 15 dintre ele. Timiş încearcă astfel să echilibreze mai bine ponderea diferitelor canale de distribuţie în cifra de afaceri în aşa fel încât să nu devină dependent de retailul modern. Firma sa lucrează cu majoritatea lanţurilor mari de retail prezente în România, însă negocierile foarte dure purtate cu acestea şi presiunile enorme asupra preţurilor obligă uneori la scăderea calităţii produselor, care poate duce la pierderea consumatorului. Astfel, deschiderea propriilor supermarketuri pare a fi soluţia cea mai bună în acest moment.
Mezelarii români vor să vândă străinilor jumătate din producţie
O altă soluţie vizată de mezelarii români este cea a exportului sau comerţului intracomunitar. Pentru că piaţa locală este deja prea mică, puterea de cumpărare a scăzut şi nu dă semne de redresare, producătorii români încearcă să se extindă la export. Astfel, spre pieţele externe se îndreaptă și gândul patronului de la Kosarom,