Comisarul Ioan Mustaţă, şeful SIPI Sibiu, a dat în bâlbâială când l-am întrebat de unde a avut bani de X5. A spus că nu-i al lui, apoi a recunoscut. Sponsorul lui, un mare grangur din Ministerul Economiei.
Şeful SIPI (fostul "Doi şi-un sfert") Sibiu vine la serviciu într-un BMW X5. În limbajul străzii, acestor maşini li se spune "OZN-uri", pentru că sunt foarte scumpe, extrem de luxoase, supertehnologizate, iar întreţinerea curentă costă o căruţă de bani.
Un X5 cu motor de 3 litri consumă lejer 14% în oraş. E o maşină pentru oameni bogaţi, iar comisarul-şef Ioan Mustaţă se consideră un om bogat. Deşi salariul său la stat depăşeşte cu puţin o mie de euro, fostul adjunct de la Poliţia Municipiului Sibiu parchează cu naturaleţe în faţa sediului mastodontul pe patru roţi, a cărui rată de leasing lunară este aproape cât venitul său.
Uitase că şi-a cumpărat bolid
BMW-ul cu numărul B-01- WDA a intrat în circulaţie la sfârşitul anului 2007, fiind din generaţia actuală a clasei X5. Un astfel de uriaş costă lejer 80.000 de euro, dar preţul urcă destul de frecvent la 100.000 de euro, dacă îl dotezi după placul inimii. Şi totuşi, pe Mustaţă această maşină l-a costat uluitoarea sumă de... 9.000 de euro.
Şeful de la "Doi şi-un sfert" Sibiu spune că maşina e practic o rablă, fiind lovită în două rânduri, cu parbrizul spart, cu peste 100.000 de kilometri la bord şi că valoarea sa de piaţă, când a luat-o, ca second-hand, nu era mai mare de 10.000 de euro. Dar toate acestea le-a spus comisarul Mustaţă abia după ce şi-a revenit din tremurat.
Întrebat cu ce bani şi-a luat un BMW X5, acesta n-a recunoscut la început, bâlbâindu-se speriat: "Nu am nicio maşină...". Când i s-a spus că a fost fotografiat urcând şi coborând din maşină, a îngăimat: "Ei, mă mai plimb uneori cu ea, doar din când în când, dar nu-i a mea". @N_P