Cel mai bine plătit fotbalist din istoria clubului va trebui să confirme că poate conduce echipa în teren şi să reziste tentaţiilor din afara lui, relansîndu-şi cariera la 32 de ani.
Mutu ar fi vrut să mai rămînă un an, dar Fiorentina nu a ştiut cum să-l alunge mai repede. L-a dat gratis, doar să scape de salariul lui de 2,8 milioane de euro. Atacantul român a ajuns pînă la urmă acolo unde a încercat să fugă în ianuarie. La 32 de ani, Cesena devine probabil ultima provocare a carierei. Mutarea este primită cu entuziasm de jucător, fani, oficiali, colegi şi presă.
"Mutu e o maşină de Formula 1, adevărat o mare lovitură, dar trebuie să se adapteze la Marile Premii destinate Cesenei. A învăţat perfect în lunile în care preşedintele l-a curtat obsesiv, mai mult ca pe o femeie. Pentru român, pilot de altă şi înaltă calitate, dincolo de incidentele pe şi-n afara pistei, va fi ocazia să fie liderul echipei simbol al unei regiuni cu oameni calzi. Aici, dacă are chef, va găsi mecanici şi un inginer-şef Giampaolo, gata să-l lanseze ca o săgeată", scrie Il resto del Carlino.
Care însă îl avertizează: "Cel mai scump jucător din istoria clubului ridică un dubiu. Cum va reuşi să fie acceptat de colegi fără a crea conflicte? Foarte simplu: să arate că e cel mai bun în teren, în afara lui şi să cîştige respectul coechipierilor mult mai slab plătiţi".
Schimbă obiectivul
Obişnuit să lupte pentru titlu ori cupele europene la echipele unde a fost, cu excepţia Veronei, Mutu nu mai are acelaşi obiectiv la Cesena. Clasată pe locul 15 şi avînd cel mai mic buget din Serie A în sezonul trecut, echipa lui Giampaolo se bate să nu retrogradeze. Dar preşedintele Campedelli are ambiţii mari şi promite să întărească lotul. Vrea să-i păstreze pe Luis Jimenez, chilianul întors la Ternana, pe Santon, împrumutat de Inter, şi să-l ia pe argentinianul Santana, fostul coleg a