Alternativa elegantă a banilor la plic a ajuns să constituie o piață de câteva milioane de euro pe an. Totodată, se dezvoltă și afacerile distribuitorilor care vând astfel de carduri.
Dacă în străinătate este foarte normal să faci cadou un card ce permite achiziția anumitor produse sau servicii, de la îmbrăcăminte și jucării la o zi de tratamente SPA, în România, cumpărătorii sunt încă reticenți în a se alătura acestei tendințe. Totuși, piața cardurilor-cadou atrage tot mai mulți cumpărători, dar chiar și investiții din partea unor antreprenori sau companii. Pe internet există deja un „mall“ care oferă clienților carduri-cadou emise de mai multe firme, iar Diverta va amenaja în curând o zonă specială în unitățile sale, de unde clienții vor putea cumpăra astfel de carduri, pentru mai multe produse și servicii.
„Beneficiile acestui tip de cadou sunt foarte importante“, spune Mihai Taraipan, cel care a lansat, la începutul anului 2010, site-ul GiftCardMall.ro. „Cumpărătorul economisește timp, întrucât nu trebuie să alerge prin magazine pentru a cumpăra ceva și, practic, oferă celuilalt posibilitatea de a opta pentru cadoul pe care și-l dorește“, mai spune el. Și exact aceste aspecte sunt cele care i-au determinat și pe managerii Diverta să intre pe piața cardurilor-cadou, construind un raft special pentru comercializarea acestora.
„Proiectul va fi implementat în scurt timp în magazinele Diverta din Bucureşti, pentru ca apoi să fie extins şi la nivel naţional“, a declarat, pentru Capital, Flaviu Pastor, director de marketing și PR în cadrul companiei.
Concret, Diverta a încheiat parteneriate cu mai multe firme, care au emis astfel de carduri, urmând ca acestea să fie distribuite și prin intermediul lanțului de librării. „Va fi prezentă o gamă extinsă de gift-carduri: SPA, zboruri cu elicopterul, bijuterii, cursuri de fotografie, dans etc.“, a